Sushi och lite annat

I torsdagskväll fick jag feber igen och då kände jag verkligen för att äta sushi så jag gick till den närmsta restaurangen som har sushi här, ganska nära från där jag bor och oh my god! Dom hade den bästa sushi som jag någonsin ätit!!! var en lite finare restaurang som har mycket annat gott också men alltså shit... helt amazing!! :D


I fredags åkte jag på Ikea en sväng, jag tog mig både dit och hem själv utan några problem. Tog ca en halvtimma en enkel väg men det var en ganska lätt väg som tur var. Åt svenska köttbullar och potatismos där och köpte lite nötvändigheter som tex en diskborste, en osthyvel och svensk ost haha:)

Det var bra att åka dit för kändes nästan som hemma igen, det behövdes.

Igår så jobbade jag några timmar sen åkte vi på biblioteket och fixade ett lånekort. Till middag åt vi hämtmat från en mexikansk restaurang och efter det for jag till Huntingtons bokhandel och träffade en jättetrevlig aupair från island som ska vara här ungefär lika länge som jag, dock så har hon redan varit här ett år och har förlängt men det känns bra att börja knyta kontakter osv :) Var för övrigt helt galet kvavt igår, gick knappt ut för att det inte gick att vara ute, gick inte att andas.. var en av dom varmaste dagarna under hela sommaren här, helt sjuukt :o

Idag vet jag inte vad dagen/kvällen har att bjuda på men vi får väl se :)

Måste ju bara tillägga dock att det inte alltid är så kul som det låter här på bloggen, eller roligt är det ju att se nya saker och träffa nya människor osv men jag har också haft enorm hemlängtan, speciellt första veckan här. Allt är så himla nytt och annorlunda, även fast det finns vissa grejer som är väldigt likt så är det ändå så sjukt olikt. Nu under min sjukvecka så har jag också haft hemlängtan, inte som första veckan dock men fortfarande. Det är inte bara guld och gröna skogar även fast det är mycket grönt haha ;)
Har börjat vänja mig nu och snart lär jag komma in i vardagen här med men det är lite tufft och kämpigt ibland, fast då har jag ju hört folk som säger att man bara blir starkare av det så får ju lita på dom då och se vart det leder ;)




Hälsningar från ett nästan alldeles för varmt new york!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Elin i USA

Är en 19årig tjej från Piteå som skriver om mitt au pair år i USA!

RSS 2.0