Min Vecka

Okejj, förlåt att jag inte skrivit på ett tag ( har fått lite klagomål ;) ) men har haft mycket att göra och nu har jag blivit jätteförkyld så har inte orkat. 
Så i lördags åkte vi in till huntington och köpte nya joggingskor och den dagen kom även min säng från ikea så vi satte ihop den på kvällen, är en jättestor säng när jag är van en 90:s, det är en queensize typ 140 eller något :D
 
 
 
Söndagen följde jag med familjen till stranden men under tiden vi där så började det åska så vi skyndade oss hem och i princip när vi kommit innanför dörren så började det ösregna! Vi skulle grilla men det gick ju inte så dom kokade grillkorv istället, väldigt speciellt haha men det funkade. I Måndags var det Labor day här vilket är arbetarnas dag så det var en röd dag, långhelg för dom vanliga veckoarbetarna! Jag jobbade däremot från 10 AM till 3 PM och efter det så åkte vi på ett amerikansk BBQ Party vilket är vanligt här den dagen, dom firar typ sisa lediga dagen innan jobbet och skolorna börjar på riktigt efter sommaren. Det var väldigt kul att få uppleva, vi var till några kompisar till familjen som hade ett jättestort hus och jättestor bakgård med fin pool och trädgård, var i pricip som i filmerna :D
 
 
Brödpudding serverades som efterrätt, låter inte gott jag vet men var faktiskt helt okejj, blev glatt överraskad :D
 
En engångs popcornpanna, väldigt speciellt, du köper den som en panna och stoppar den på spisen å så blir det sådär! Smakar som biopopcorn typ, asgott :D
 
Tisdag så var det min första dag på college, väldigt spännande! Men den teaterkursen jag går är ganska precis det jag lärt mig under gymnasiet men känns ändå helt okejj, då ligger jag ju steget före i teatern när jag inte riktigt kommit in i engelskan ordentligt ännu :) Denna dag började jag även känna mig mig krasslig så jobbade inte på kvällen.. Igår (Onsdag) var jag liggandes hela dagen typ döförkyld. 
 
Idag så är jag fortfarande förkyld och förnärvarande har jag tilloch med lite feber men åkte ändå till skolan för det kändes nödvändigt. Körde själv för första gången! blev några felkörningar och så vidare men tog mig både dit i tid och sen hem igen, GPS:n på min mobil är förnärvarande min bästa vän ;)
 
På lektionen satt vi i en ring och pratade om hemläxan vi fått - Vilken favoritskådis man har, favorit film/tv-serie och vilken roll ( i tex en film, serie, bok, tvspel) man helst hade velat vara och varför. Sen pratade vi om vilka monologer vi skulle välja och så vidare, tror det här kommer bli bra, längtar redan till nästa lektion! Däremot ska vi även läsa typ ett kapitel av Konstantin Stanislavskij's bok An Actor Prepares varje vecka men den verkar vara lärorik och inte allt för segläst så det ska bli intressant :D Hela gymnasietiden hade vi han som grund till i princip allt så det är ju lite kul att läsa hans bok, man känner igen sig i mycket så att säga.
 
Första skoldagen!
 
Sjukt god fruktsallad!
 
 
Påväg till skolan var jag ju bara tvungen att svänga förbi Starbucks, är väldigt nära skolan. Påväg hem köpte jag en smörgås, jättegod! Mitt nya stammisställe kan man säga ;)
 
Ska försöka vara bättre på uppdateringarna men först ska jag ta och bli frisk! Puss och Kram
 
Fråga eller kommentera om ni funderar över något! :)
 
 
 
pappa
2014-09-05 @ 06:54:58

Bli frisk.... jag hade aldrig orkat skriva så mycket även om jag vait frisk:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Elin i USA

Är en 19årig tjej från Piteå som skriver om mitt au pair år i USA!

RSS 2.0