Strandeeen!!

I förrgår och idag har jag varit på stranden, det var dock bättre väder i förrgår för var lite blåsigt idag men det gjorde absolut ingenting! Så det var lite vågit osv men det var väldigt skönt, är ju sjukt salt vatten här så rekomenderar varken kallsup eller vatten i näsan ;) igår var det upp emot 30 grader här, ska inte klaga men det räcker faktiskt med 25.









Jag tycker dock det är ganska fantastiskt med deras livvakter dom har på stranden, dom har liksom allt som man behöver om man skulle vara utan, typ solskyddsfaktor osv, är ju nått man borde införa i sverige på samma sätt.. dock kostar deras stränder iof så kanske inte ;) Fick lära mig att i staden man bor i så går en del av den skatt man betalar till stranden eller nått sånt och om man åker till en strand i en annan stad så kostar det typ 30 dollar per gång :o

Så till något annat, igår var vi och fixade ett amerikanskt bankkonto och så skrev vi in mig på ett amerikanskt college! :D Gjorde ett test för engelska som andraspråk för att se vilken level jag är i eftersom dom delar upp efter hur bra man är så då måste jag ju få skryta lite och säga att jag hamnade i den högsta ;) Min värdmamma tycker att det är onödigt för mig att gå det eftersom dom tycker att jag redan har så bra engelska så vi kollade på en teaterklass istället. Jag personligen tyckte att det där testet var väldigt enkelt och det inte verkade vara så himla kul att gå det så jag valde hellre teater, kostar mer men det ger mig en större fördel sen även i sverige plus att engelska som andraspråk inte är någon riktig collegekurs och det är ju roligare att faktiskt få prova på ett riktigt amerikanskt college när jag ändå har chansen :D
Men alltså vi pratar saftiga summor pengar om man ska gå heltid på college, saaatan, enbart min kurs som är på ca 30 timmar går på 1200 DOLLAR vilket är typ 8000, betalar inte allt själv som tur är men ändå helt sjukt mycket pengar för en kurs :O Däremot tänker jag att jag aldrig lär få chansen igen på detta sätt så jag unnar mig gärna det faktiskt, och är ju ännu bättre att jag kan föra över det till sverige sen så har jag det på papper då :) Haha mycket info och lite tjorvigt men men ;)


Tidigt imorgon ska jag köra bil för första gången här, ska köra med en körskolelärare för att se hur det går osv, försäkringsbolaget vill det så men det ska nog gå bra.. är lite nervös bara eftersom det är ganska annorlunda från sverige.


åt pizza igår, det vi i sverige kallar för pan pizza ;)

Ååh ja förresten, idag åt vi lokalodlade majskolvar som faktiskt plockats idag, dom var såååå gaaalet goda, slog typ volter i min mun.. shit alltså.. kommer nog aldrig hitta sådär goda majskolvar nån annanstans än här :o

Haha nog om det, nu ska jag sova så jag är pigg när jag ska köra, jobbar bara till 2pm imorgon (20.00 svensk tid) så om någon vill skypa eller skriva eller nått så hör av er här, fb eller sms! puss och kram alla, hoppas ni sover gott! :D
Ellen
2014-08-31 @ 20:22:51

Hej Elin :)

Mysig blogg du har! Kan du ta kontakt med mig via min mail, har lite frågor! [email protected]

Mvh Ellen

Anonym
2014-09-01 @ 18:12:22

hej! du skrev att du bor lite utanför NYC, och jag undrar bara vad det området/staden heter? :)

Svar: Huntington :)
Elin Hedlund

Ida Labba Persson
2014-09-04 @ 13:18:43

Åh du borde uppdatera liiiite oftare! :D

Svar: Haha förlåt, ska bli bättre på det ;) men är sjuk så jag har inte orkat :p
Elin Hedlund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Elin i USA

Är en 19årig tjej från Piteå som skriver om mitt au pair år i USA!

RSS 2.0