Queens m.m.

Känner att jag måste hinna ikapp mig själv lite här! I lördags var vi i Queens (en av fem delar som till hör New York City), det var väldigt mysigt och många mysiga små restauranger och sådant. Det var ganska coolt också för istället för tunnelbanor under marken så har dom i Queens tågen ovanför vägen typ 5 meter upp eller något, lever om som tusan när ett tåg kör förbi men det var häftigt. Vi åt på en mysig restaurang som serverade någon typ av kebab, om det var typ en turkisk eller grekisk restaurang, men iallafall så tog jag nån kebab nånting med pommes som var lite starkare och det var såååå gott :D Så handlade vi i en Euro Store eller vad den hette som hade alla möjliga grejer från alla möjliga europeiska läder och förstås så var det ju marabou som representerade Sverige ;)
 
.
Påväg dit åkte vi förbi det stället där dom trycker New York Times.
 
Manhattan
 
Den där bron jag pratade om!
 
Ser inte så speciellt gott ut här men det var helt sjukt :D
 
Mysiga hus men väldigt små.
 
Så på söndagen var jag till en bilutställning i näheten, där hade dom även en vääldigt fin park men vilda sköldpaddor(!!!). Den var helt underbar så dit lär jag åka fler gånger och typ ta med picknick eller nått! :)
 
 
 
 
Sköldpaddornas soldäck ;)
 
 
 
 
 
 
Helt Amazing!
 
 
 
Typisk amerikans glassbil!
 
Igår var vi runt ock fixde en massa grejer så nu har jag även ett amerikanskt nummer, om ni vill ha det kan ni skriva här, sms, facebook, you know the deal. Har gratis sms till sverige så det känns ju bra även fast jag oftast skriver på internet osv :D Har ju dock bara en telefon så mina svenska nummer är det ingen idé att höra av sig till. 
Idag var vi till stranden, var en riktigt varm dag och ska tydligen bli varmare imorgon! Vattnet var såå skönt, tog lite bilder och så men dom lägger jag upp senare.
 
Vi har även vart förbi ett college och kollat vad för kurser jag ska ta osv och det har tjorvat och haft sig men har då iallafall kommit fram till att jag ska gå en teaterkurs, college är så sjukt dyrt i USA men eftersom att det bara är en kurs så är det inte så farligt, det kommer även föras över till sverige sen så det är värt den pengen plus att man får massa andra fördelar också så!
 
Nu ska jag försöka sova, hoppas ni sussar gott i hemma i sverige! Puss
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Elin i USA

Är en 19årig tjej från Piteå som skriver om mitt au pair år i USA!

RSS 2.0