Äntligen i USA

Idag på morgonen flög jag från Arlanda, ganska precis 8 timmar tog det. Vi flög efter 9.05 nån gång svensk tid och kom fram vid 11.20 Amerikansk tid (New York) så idag har det varit en lång dag, är helt snurrig i huvudet efter allt resande och tidsomställningen + alla kontroller och allt sånt.
 
Vi är för närvarande på en förberedelsekurs i New Jersy och här ska vi vara till på torsdag då jag blir hämtad av en taxi som kör mig till min familj. Hotellet vi bor på just nu är sjuukt fint, Hilton Meadowlands heter det, har nog aldrig bott på ett sånt här fint och stort hotell, är hela 21 våningar!
Imorgon börjar kursen, dom ringer ett så kallat "wake up call" klockan 6 imorgonbitti (12 svensk tid) men jag är dötrött redan nu och klockan är 'bara' kvart i 9 så att somna och sova gott lär inte vara några problem. Efter kursen imorgon så ska vi på en NY Tour som guidar oss genom New York och olika platser, visst jag ska bo nära New York men tänkte att det kan vara kul att hänga med och se ändå! 
 
Hade tänkt lägga upp en bild nu över utsikten från hotellet men tyvärr är det så sjukt segt internet och jag är gaaalet trött så den och många andra får vänta till senare. (Finns en på min facebook)
 
Ska försöka skriva ett inlägg imorgonkväll också om jag hinner annars får det bli på onsdag, Ha det fint där hemma!
2014-08-24 @ 02:19:08

Roligt att höra av dej. Kram Monica




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Elin i USA

Är en 19årig tjej från Piteå som skriver om mitt au pair år i USA!

RSS 2.0